Starbucks is bezig met de ontwikkeling van een bezorgservice, heeft ceo Howard Schultz bekend gemaakt. Over een jaar kunnen klanten koffie en andere producten bestellen via de app van de keten, om te beginnen in de Verenigde Staten.
Starbucks’s bezorgoptie zal in de tweede helft van komend jaar worden getest onder Amerikaanse klanten. Orders zullen vanuit de filialen van de koffieketen worden uitgeleverd. Hoeveel bestellende klanten daarvoor moeten betalen is niet bekend, wie de orders gaat uitleveren evenmin.
Afhalen
Bestellen bij Starbucks wordt straks mogelijk via de mobiele app van het bedrijf, die ook zal worden geoptimaliseerd voor afhaalorders; wie geen zin heeft om op zijn bakkie te wachten, kan straks voorafgaand aan een bezoek aan een filiaal zijn wensen doorgeven.
Starbucks en e-commerce
Het bezorgen van koffie en andere verswaren is een nieuw terrein voor Starbucks, dat eind vorige week teleurstellende kwartaalcijfers presenteerde; de (vergelijkbare) omzet groeide wel (plus 5 procent), maar minder hard dan analisten hadden verwacht. Starbucks verkoopt overigens al wel pakken koffie en thee, cadeauartikelen en equipment online in de VS, op een platform van Demandware.
Bron: Twinkle.nl
Comments RSS Feed