Koffielijstjes, je houdt er van of je moet er niks van weten. Negeren blijkt echter lastig, helemaal als je zelf wat lager staat. Zo ook afgelopen week weer, na de lancering van de AD Koffietest 2014.
Ene Sander Arnoldussen vertegenwoordiger van Bazar Coffee and Tea had “ontdekt” dat 1 van de 2 eigenaars van de koffieleverancier (Giraffe Coffee Roasters) van de winnaars freelance werk doet voor het AD. Dat deze zelfde persoon niet betrokken was bij zowel het testen van de adressen als het schrijven van de betreffende artikelen was blijkbaar geen reden voor deze vertegenwoordiger om het volgende niet te tweeten:
“Journalist’ Maarten van der Jagt van het AD en tevens eigenaar van Giraffe Coffee is uiteraard nr. 1 geworden in de AD koffietest 2014”.
Dankbaar werd deze tweet aangegrepen door een aantal personen en Geenstijl.nl om een hetze tegen de AD Koffietest in het algemeen en Maarten van der Jagt in het bijzonder te beginnen.
Het feit dat zowel de Linkedinpagina als het Twitter account van de heer Arnoldussen inmiddels verdwenen zijn en dat zowel het AD als de Volkskrant zeggen dat de ophef ongegraond is, zegt natuurlijk al genoeg. Het kwaad is echter al geschied.
adkoffietest, rotterdam, urbanespressobar
Comments RSS Feed