Koffie soorten, Overige

Medellín Secret koffie breekt door, vanaf vandaag verkrijgbaar bij ruim 800 Albert Heijn winkels

16 feb , 2016  

Ruim 10 jaar geleden startten Arnold Noorduijn en Marc van Eck het koffiemerk Medellín Secret. Het 1e merk dat niet gemelangeerd is maar van één topplantage komt waardoor het merkbaar smaakvoller is. Volgens kenners was hun missie onmogelijk, maar vandaag is bewezen dat het onmogelijke mogelijk is geworden. “Met mijn bureau Business Openers heb ik de afgelopen 15 jaar als merkstrateeg al heel wat merken geholpen om door middel van een scherpe merkpositionering succesvol te worden. Maar wat we nu bereiken met ons eigen kindje, Medellín Secret, smaakt het best. Het bewijst dat je merken kan bouwen zonder reclame te maken als je een verhaal hebt dat echt klopt en aanstekelijk is. Bovendien laat het zien dat goede dingen vaak meer tijd nodig hebben dan ze in de wereld van vandaag krijgen. Ik ben ontstellend trots dat wij niet hebben opgegeven en dat nu heel Nederland kan genieten van echte smaakvolle koffie. Wat mij betreft smaakt dit naar meer”.

Medellín Secret doorbreekt de wetten van koffie
Van oudsher wordt koffie gemelangeerd. Dit zorgt voor een stabiele, maar vlakke smaak en een groot aanbod. Want alleen topplantages hebben een kwaliteit die lekker genoeg is om zuiver te drinken. Helaas zijn die er op de wereld niet veel. Koffie met lage kwaliteit is er echter wel in overvloed. Door te melangeren ontstaat er dus een veel groter aanbod van gemiddelde smaak. Bij wijn en whisky weten we al langer dat echte smaak van unieke plantages komt, Medellín Secret opent deze wereld voor koffie. Met 3 verschillende heerlijke smaken van 3 verschillende topplantages, uit respectievelijk Colombia, Costa Rica en Guatemala.

Medellín Secret doorbreekt de wetten van handel
Een ander ‘voordeel’ van melangeren is dat plantages tegen elkaar kunnen worden uitgespeeld door de koffiehandelaren zodat zij een zo laag mogelijke prijs betalen. Medellín Secret is zuivere koffie van één vaste plantage en betaalt de boer een faire prijs onafhankelijk van de wereldprijs. Ook Albert Heijn kiest voor eerlijkheid en betaalt een faire prijs. Dit geeft meer smaak voor de drinker en meer geld voor de verbouwer.

Medellín Secret doorbreekt de wetten van marketing
Om een merk te bouwen moet je reclame maken. Medellín Secret bewijst dat het ook anders kan. Het merk staat ergens voor, de meest smaakvolle koffie omdat het zuiver van één plantage komt. Dit is het verhaal dat je proeft en dat vrienden aan elkaar door vertellen. Zo bouw is heel langzaam een merk gebouwd en is er nu dus de dag gekomen dat ook een grote winkelketen als Albert Heijn besluit dat echtheid en kwaliteit boven commercie gaat.

Medellín Secret doorbreekt de wetten van financiering
Ruim 10 jaar gelden begrepen Arnold en Marc al dat voor een gewaagd avontuur een normale financiering niet zou werken. Al was het maar omdat banken niet de tijd en rust nemen om een merk echt te laten rijpen. Dus vroegen zij bijna 50 vrienden mee te investeren in hun droom, met geen enkele garantie maar slechts een smaakvol dividend in de vorm van (h)eerlijke koffie. Dit was crowd funding avant la lettre.

,

By



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.