Baristas at work, Onderzoekjes
Na een geslaagde eerste editie in september 2019 gaat de 2e editie van de koffiemarathon in november van start. Koffietje.nl bezoekt 100 verschillende koffiebars in 30 dagen. Echter dit keer, wegens de huidige beperkingen door Corona, een take-away editie.
Meer aandacht voor specialty coffee
In januari zijn de bevindingen van Koffietje.nl naar aanleiding van “Het Grote Koffiebar Onderzoek” gedeeld tijdens de Coffee Stage op de Horecava in de Amsterdam RAI. Uit dat onderzoek blijkt dat maar liefst 43% van de ondervraagden niet weet wat specialty coffee is. Terwijl zo’n 50% van deze mensen één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. De hele maand november staat in het teken van specialty coffee. Door deze marathon wordt meer aandacht gecreëerd voor specialty coffee.
Ondernemers een hart onder de riem steken
De gevolgen van de Corona crisis raken ons allemaal. Met name de horeca heeft het zwaar te verduren. Daarom staan tijdens de koffiemarathon 100 verschillende koffiebars de hele maand in the picture. Met name op social media wordt aandacht gegenereerd en worden mensen juist nu opgeroepen toch even een koffie to go te halen. Zo steken we samen alle ondernemers in de koffiebranche een hart onder de riem.
Win iedere dag een koffietje
Gedurende de gehele marathon maak je dagelijks kans op een gratis koffietje, koffiebonen of zelfs een workshop koffie branden bij de deelnemende koffiebars. Je kunt meedoen door de Instagram Stories te volgen van Koffietje.nl en de (meerkeuze)vragen juist te beantwoorden. Kies je het juiste antwoord, dan maak je automatisch kans om iets te winnen. Iedere dag opnieuw.
covid-19, featured, koffie marathon, koffiemarathon, koffietje.nl. koffiebar, sam lasaroms
Comments RSS Feed